Borykają się z rozmaitymi problemami emocjonalnymi.
Wykazują dużą nieśmiałość w kontaktach i relacjach społecznych.
Wykazują problemy adaptacyjne w grupie, bądź w miejscach publicznych.
Mają problem z przestrzeganiem norm i zasad społecznych (przejawiają trudne zachowania).
Mają problem ze zrozumieniem kontekstu społecznego i adekwatnym zachowaniem.
Posiadają diagnozę Zespołu Aspergera, nadpobudliwości psychoruchowej ADHD, całościowe zaburzenie rozwoju.
Posiadają diagnozę Autyzm i są wysoko funkcjonującymi osobami.
Rozwijamy umiejętność wspólnej zabawy ( jej początek, przebieg oraz zakończenie)
Pracujemy nad tworzeniem wspólnych relacji między rówieśnikami
Trenujemy właściwe komunikowanie się w kontekście społecznym
Uczymy się i utrwalamy właściwe zachowania dla konkretnej sytuacji społecznej
Uczymy się rozumienia innych, siebie i sytuacji społecznych oraz norm, które ogólnie obowiązują
Poznajemy wzory oraz oczekiwania interpersonalne a także kulturowe.
Poznajemy inteligencje emocjonalną i empatie, uczymy się oraz trenujemy dopasowywać swoje stany emocjonalne do innych oraz do sytuacji.
Trenujemy umiejętności niezbędne to samodzielnego funkcjonowania w sytuacjach społecznych w rozmaitych miejscach np. szkoła, sklep itp.